۱۳۸۸ تیر ۳۰, سه‌شنبه

مردم ، جمعه ، جمهوریت

جمعه 26/4/88 . نماز جمعه تهران به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد با حضور خیل عظیم جمعیت که منجر به بسته شدن خیابانهای منتهی به دانشگاه تهران شد . آنچه که باید به دقت به آن توجه کرد علت حضور گسترده مردم در این مراسم دینی و حضور گسترده نیروهای نظامی و لباس شخصی بود . مردم این پایگاه دینی را در راستای ادامه اعتراضات و پافشاری بر حقشان انتخاب کردند . آری مردم آمدند . اومدن تا نشون بدن حرکت مسالمت آمیزشون رو . ولی متاسفانه باز به درگیری ختم شد ، باز آنها شدند آشوبگر ، باز صدا و سیما وارونه نمایی کرد .
آیا کسانی که با زور باتوم به جان مردم می افتند به پیامد و عواقب آن برای خود اندیشیده اند ؟
مردم هیچ سلاحی جز سلاح اندیشه ندارند ، آیا شما با سلاح نظامی به سراغ این سلاح فکری می روید ؟ شما که به مبارزه با این مردم پرداخته اید نمیدانید که در مبارزه باید با سلاح مشابه شرکت کرد ؟ این نشان ضعف است که در مقابل تفکر و اندیشه با سلاخهای نظامی ایستادگی کنید . اگر هم بتوانید این داعتراضات را با سلاحهای نظامی بخوابانید نمی توانید انگیزه ای که در مردم ایجاد شده است که ناشی از تفکر و تعقل است را بخوابانید . این سلاحی که مردم دارند بسیار قوی تر از باتوم است . این سلاح بارها باعث تغییر شده است . آیا شما از تاریخ عبرت نگرفته اید سلاح نظامی در برابر سلاح اندیشه موجب بیداری می شود ؟
مردم اگر هم مدت کوتاهی دست از مبازه بکشند هیچ گاه برخوردهای شما رو فراموش نخواهند کرد . پس به آاری مردم احترام بگذارید ، به مطالبات آنها رسیدگی کنید که در غیر این صورت دودش به چشم شما خواهد رفت . اگر معترضان قلیل هم باشند این حق آنهاست که صدایشان شنیده شود .
متاسفانه بسیار بدتر از ابزارهای نظامی شما ابزار رسانه ای شماست . رسانه ملی که تبدیل به رسانه میلی شده است بارها به مردم و معترضان توهین کرده است و با وارونه نمایی و سیاه نمایی نمی دانم سعی در چه کاری دارد ؟ نظیرش همین انعکاس نماز جمعه بود که باز مردم را اغتشاش گر نامید و نمازگزاران جبهه سبز را با نماد دو دختر فشن (fashion) در حال آرایش معرفی کرد .
حال سوال من این است آیا حضور دختر و پسر فشن در نماز جمعه باید باعث ناراحتی شما شود یا خوشحالی ؟ آیا از بودن آنها در نمازجمعه باید نگران باشید ؟ آیا آنها در مراسم آیینی خود سهمی ندارند ؟ مگر دین و مذهب سندی دارد که نام اینها درون آن ثبت نشده است .
همین طور رسانه های دیگر شما که از بودجه مردم و مملکت تغذیه می شوند ، انواع توهین ها رو به مردم می کنند . همین طور رفتار برخی مسولین که سعی در ارعاب مردم دارند .
این رفتارها موجب آگاهی می شود تا غفلت .
عجیب است که مردم را نشناخته اید .
شما باید از انقلاب اسلامی که در برابر حکومت فردی و خانوادگی به پیروزی رسید درس بگیرید . باید بدانید که این انقلاب از برکت مردم و حرکت آنهاست . آیا نه این است که مردم خواستند و توانستند ؟
آرزو دارم شما که به مقابله با مردم بر خواسته اید به مطابات همین مردم که حافظ آرمانهای خود و میهن خود هستند توجه کنید وتا بیش از این باعث قتل و خونریزی و ضربه به کشور عزیزمان نباشیم .
به یاد داشته باشیم جمهوری اسلامی ایران از آن مردم است و مردم از جمهوریت خود دفاع خواهند کرد .

هیچ نظری موجود نیست: